Powered By Blogger

zondag 2 januari 2011

Eindreflectie

Aanvankelijk verliep de begeleiding nogal stroef. Het was moeilijk om Dieter te bereiken, laat staan effectief af te spreken met hem. Na een tijdje slaagden we er toch in om regelmatig af te spreken en zo kwam de begeleiding op gang.


Ik heb er niet echt over nagedacht hoe ik de begeleiding zou aanpakken. Mijn bedoeling was om de vragen van Dieter zo goed en nauwkeurig mogelijk te beantwoorden waardoor hij iets zou opsteken van onze bijeenkomsten. Verder heb ik vooral teruggeblikt op vorig jaar ( toen ik in het 1e jaar zat) en vanuit dat standpunt en die ervaringen die ik toen opgedaan heb Dieter zo goed mogelijk begeleiden en tips meegeven.


De moeilijkheden die Dieter had ondervonden voor zijn praktijkvakken wou ik samen met hem wegwerken door regelmatig eens samen te gaan trainen. Tot slot wou ik hem vooral helpen bij het maken van zijn lesvoorbereidingen en reflecties. Uit ervaring besef ik maar al te goed hoe moeilijk het is om aan deze zaken te beginnen.


Eigenlijk vond ik het begeleiding van Dieter best wel leuk en leerrijk, zowel voor hem als voor mij. Dieter is een aangename kerel die bereid is om te luisteren en geholpen te worden. De wekelijkse afspraken waren voor mij zeker geen sleur waar ik tegen op zag. Ik had zelfs voldoening van mijn werk en tijd die ik er in stak.


Mijn sterke punten tijdens de wekenlange begeleiding  was mijn overtuigingskracht, gemoedelijkheid en de wil om ook de praktijkmoeilijkheden zelf aan te leren. Mijn werkpunten zijn dan eerder het gebrek aan duidelijkheid en stipheid. Dieter reageerde telkens zeer positief op alles wat ik zei of voorstelde, hij stond altijd voor al mijn ideeën en goede raad open.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers